lördag 23 januari 2010

Lördag och sovmorgon

Hej!
Vad härligt det är med lördag och sovmorgon. Låg och drog mig länge och planerade frukosten noga. Idag ska jag väga mig igen och dessutom mäta alla fett valkar. Sedan ska jag noga anteckna allt i en skrivbok som jag hittade i gömmorna. Den ska få en fin framsida och bli min dagbok där jag ska skriva upp allt som händer på områdena kroppen och knoppen. En matdagbok blir intressant. Antagligen åker det in en och annan munsbit som jag inte har riktigt koll på.

Så till vägningen som inte visade hur jag faktiskt ansträngt mig att inte falla för alla frestelser som finns här i världen. Alltså vågen visade på ett kg upp och tillbaka på ingångsvikten. Det var lite oväntat men skam den som ger sig. Nu ska jag köra hårt. Jag ska planera lite bättre och sätta upp mål. Målen ska jag skriva på lappar och sätta upp lite överallt i lägenheten, på kylskåp och skafferi och några andra platser. Ska använda den här helgen till att planera och söka aktivt efter en metod som jag tror på. Tur att Internet finns. Det är bara så mycket som kommer upp när jag söker på bantning. Det skulle finnas någon sida som har allt det jag behöver. Det kanske det finns, det gäller bara att hitta den i mängden. Och vad ska man äta? Olika teorier gör mig förvirrad och jag känner att jag kan för lite om näringslära.

Till frukost blev det havregrynsgröt med lite äpplemos och minimjölk. Det var gott och mättande, ett tag i alla fall. Nu har jag en del att göra som synes och återkommer snart med lite uppdateringar i min kamp. Ha en härlig lördag. Berit