lördag 30 januari 2010

Hugo har kommit in i mitt liv

Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Anledningen är att jag haft häcken full som man säger. Som jag skrev senast var det väldigt mycket på jobbet den här veckan och jag har varit mer eller mindre döende varje kväll. Bara att planera och äta något har varit ett stort företag och jag är verkligen glad för att jag lagade så mycket mat förra helgen. Med vikten har det gått både upp och faktiskt ner och vågen stannade i morse (utan kläder och frukost) på 109 kg. Jag är jätte nöjd med akaipillerna jag köpte på nätet. Tar två varje frukost och jag har ju som sagt gått ner trots att det varit lite stressigt denna vecka. I dag har jag försökt att komma ifatt med allt här hemma och haft tvättstugan. Dessutom har jag tagit en promenad i det vackra vintervädret. Kallt var det, -12 grader men solen sken och det ska ju vara så nyttigt för hypofysen med lite starkt solljus så jag ska bli super pigg nu.

Jag måste berätta en sak som jag är riktigt stolt över. Jag har köpt en orm. Visserligen är den av gummi och heter Hugo men han tränar mig. Jag menar tränar bort min ormfobi. Just nu ligger han i ett fönster och tittar ut på snön och drömmer om sommar. Ibland har han hamnat i tvättkorgen och på andra lite udda ställen för att överraska mig. Jag tycker att han är fin och kan prata och klappa honom nu. Han är ju ganska stilla (det är väl kylan som håller honom i sitt järngrepp) och det är inga problem att bära honom utan att han ringlar sig. Han börjar bli ett husdjur nu. Katten tycker inte att han är någon konkurrent än så hon bryr sig inte om honom. Jag borde lära katten Astrid att bära honom och att flytta honom så överraskningsmomentet blir lite större. Det blir morgondagens projekt. Nu har jag en jätte hög med skjortor att stryka så jag slutar här. Vi hörs, Berit.