söndag 24 januari 2010

Fortsatt planerande

Hej!
Det är söndag morgon eller mitt på dagen egentligen. I går ägnade jag större delen av kvällen till att hitta andra i min situation eller nästan i alla fall för jag har ju lite mer övervikt än de flesta. Vad det beror på kan jag inte svara på riktigt, men jag ska göra en analys av det. Jag har alltid varit stor redan som liten. Föddes med en vikt på närmare fem kg och var 54 cm lång. Vid fem år vägde jag 30 kg. När jag började i sjuan var jag 165 cm lång och vägde 75 kg, sedan har det varit en brant kurva uppåt till nu när vågen visar på runt 112 kg. Vågade inte väga mig i morse. Men jag har säkert gått ner lite nu för jag känner mig lite lättare. Det kan kanske mest beror på att jag fattat ett beslut att göra något radikalt åt min kroppshydda. JAG ska gå NER.


Idag ska jag fortsätta att leta efter min metod och skriva planer i min dagbok. Frukosten bestod av mixad frukt, banan, mango och apelsin som jag åt i djup tallrik med sked. Det var verkligen jätte gott. Mums. Har inte riktigt bestämt vad jag ska äta resten av dagen men i dagens planer ingår att göra en matsedel för hela veckan. Jag ska ut och handla lite också. Ska försöka vara lite mer planerad överhuvudtaget och att stor handla en dag i veckan gör att jag kommer att slippa gå förbi godisavdelningen flera gånger i veckan. Städa i skafferiet är också på gång så nu måste jag sluta.

Vi hörs Berit.