torsdag 21 januari 2010

Invägning

Hej!
Idag vaknade jag med en sur smak i munnen - kan det vara vitlökschipsen som jag avslutade kvällen med. Åh, vad jag längtade efter en god frukost. Denna morgon var det inte lätt att kliva upp. Det var ju invägning i dag. Skulle vågen räcka till den går ju bara till 120 kg. Med tungt hjärta masade jag mig ur sängen och går på toa. Det gäller ju att få en bra invägningsvikt. Sagt och gjort. Jag väger idag 112 kg om man avrundar nedåt.


Nu var det avklarat, så dags för frukost. Ha, ha där står kylskåpet och hånler åt mig. Usch, vad fult det är. Jag ska ge det en omgång. Jag menar att jag ska pimpa upp det lite. Jag är en inredningsfantast.


Först sliter jag upp kylskåpsdörren och konstaterar att där finns inte mycket. Jag gjorde ett bra jobb igår. Lite marmelad i en burk, en tomat och en burk keso som jag köpte i förrgår inför bantningen. Hittar några skorpor i en burk som jag brer med marmelad och äter tillsammans med en kopp grönt te. Grönt te ska ju vara bra för bantare. Tomaten och keson åker in igen. Kan vara bra att ha i lunchlådan. Det gäller att äta på bestämda tider. Det är mycket viktigt att inte hoppa över måltider har jag hört.


Hur har du det Knut? Överlever du till lunch? Så var det dags att gå till jobbet. Med gå menar jag att jag tar bilen för det är för långt för mig att gå.


Vi hörs. Berit