måndag 25 januari 2010

Lagar mat i långa banor

Hej!
I morse vägde jag mig inte för jag försov mig och fick rusa utan det mesta. Åt ingen frukost men köpte en bagett med ost och skinka i kiosken. Den åt jag tillsammans med en kopp te när jag kom till jobbet. Den var härligt seg och jag fick tugga ordentligt. I teet tog jag socker för det var ganska beskt. Borde nog sluta med socker i kaffe och te. Alltid sparar jag väl in några kalorier där.

I går kväll framför TVn kände jag ett sug som var så stort att jag stängde av, borstade tänderna och gick och la mig med en bra bok istället. Den heter Att välja glädje av Kay Pollak var jätte bra och jag kunde inte släppa den utan läste ut den. Vid länken kan du läsa mer om den. http://www.kaypollak.com/BoeckerslashDVD/Boecker_och_dvdkurser/17751_Boken:_Att_vaelja_Glaedje

Vet inte vad klockan var när jag slutligen somnade med en kurrande mage. Knut är inte alls glad utan protesterar högljutt mest hela tiden. Har ägnat kvällen åt att laga mat både middagar och lunchlådor. Försökte att inte smaka av så mycket men Knut verkar nöjd för tillfället så något har säkert hamnat där i alla fall.

Vi hörs, Berit.