onsdag 20 januari 2010

Idag är första dagen på resten av mitt liv


Hej!
Idag är första dagen på resten av mitt liv. Jaha, det blir väl inte så långt i alla fall. Det säjs ju att feta dör i förtid. Idag ska jag äta allt som jag älskar för i morgon börjar jag att banta. Det gäller bara att vara motiverad har jag hört. Det är jag ju, men hur sjutton överlever Knut (magmästaren) utan mat. Jag måste ju tänka på honom också.


I morgon är en annan dag sjunger Christer, du vet vem jag menar. Han är ju smal som en sticka. Jag undrar hur han har gjort för att hålla sig så smärt. Christer kan du tipsa mig? Jag behöver alla tips jag kan få nu.


Just nu skriver jag en lista på allt som jag kommer att få när jag är smal. Kärlek, respekt står det. Men hur vet jag det? Det finns väl inga garantier för det.


Bättre kondition och hälsa. Ja visst skulle det vara skönt att gå lite lättare, men jag har aldrig varit någon maratonlöpare och kommer aldrig att blir det heller för jag har inget interesse av att jaga omkring. Det får bli hälsan som blir mitt mål eller rättare sagt bättre hälsa är mitt mål. Gud vad frisk jag ska bli när jag blir smal!


Nej, hej på er nu gäller det att hinna äta så mycket som möjligt tills i morgon när invägningen ska ske. Vi hörs, Berit.