söndag 31 januari 2010

Hej!
Vilken dag! Söndagmorgon med sovmorgon och frukosten var drömgod. Jag gjorde en fruktsallad på äpple, apelsin banan och vindruvor. Den var jätte fräsch. Konstigt nog mår jag så bra och håller mig mätt hela förmiddagen på fruktsallad. Tar två kapslar Acai till frukost också. De hjälper till att hålla hungern borta. Knut har börjat vänja sig och protesterar inte lika högljutt längre. När jag blir sugen dricker jag te eller vatten.

Jag tror att jag hittat mitt sätt nu. Jag kommer att köra frukt före lunch och mycket vatten och fettsnål diet med mycket grönsaker och lite kött. Ska utesluta allt synligt fett och socker. Jag känner att det funkar för mig.

Idag har jag handlat inför hela veckan och lagat portioner som jag fryst in. Det är ett super tips från mig då det sparar så mycket tid och kraft under resten av veckan. Jag har lagat till två grytor, en vegetarisk och en med skinka i. Basen är den samma, kokt blomkål, lök och krossade tomater. Till det har jag lagt till olika grönsaker, rödbetor, paprika och vitlök. Kokade en hel färsk kyckling som jag delat i småbitar och blandat med wokgrönsaker och ris. Gjorde en Rattatoi på zuccini, lök, vitlök, vitkål och tomater. I mina portionslådor har jag gjort olika kombinationer av det jag lagat och fått mat för hela veckan både till lunch och middag. Fick tag i en överbliven färdigkokt julskinka väldigt billigt som jag hade liggande i bitar i frysen. Den har jag stekt upp med grönsaker och gjort skinksås på med en skvätt sojamjölk. Så gott till pasta. Min pasta favorit är den vita fiberspagettin från Kungsörnen.

Nu när jag får lite tid över ska jag försöka att lägga in lite rörelse istället Jag har anmält mig till en danskurs i bugg. Den börjar på tisdag. Det ska bli så kul att dansa. Det var ett bra tag sedan någon bjöd upp mig. Nu måste herrarna dansa med alla vad jag förstår. Antagligen blir det min räddning.

Jag känner mig nöjd med livet just nu och hade gått ner till 107,5 kg i morse. Fortsätter det så här kommer jag att nå mitt mål. Vi hörs. Berit