söndag 21 februari 2010

På blåskontot

Hej!
Nu har jag något viktigt att förmedla. Jag är grundlurad. Såg på en blogg att acaibär var så effektivt och tänkte att det kunde vara värt ett försök. Personen i fråga använde dessutom Life Cleanse. Hon hade en länk på sin blogg direkt till företaget med adress PO Box 13579, Linlithgow, EH49 9AH, UNITED KINGDOM. Produkterna Acai Berry Detox och Life Cleanse var gratis. Bara frakten på ₤3.95 på varje produkt tyckte jag var överkomligt. Sagt och gjort jag beställde och betalade med kontokort över nätet. Och hem kom två burkar i två olika kuvert med vanlig post. Nu har jag ätit dessa piller ett tag och tyvärr måste jag konstatera att jag inte fått samma rafflande effekt som hon som rekommenderade det fått. Men nu kommer det riktigt tråkiga. När kontoutdraget kom visar det att närmare 900 kr dragits två gånger ifrån mitt konto. Det tycker jag var riktigt dyrt och en läxa som jag vill dela med mig av. Fy, fan vad jag känner mig dum. När jag sökte på Internet visar det sig att inte bara jag utan rätt många fler råkat ut för detta och jag inser att jag måste skriva dessa 1800 kronor på blåskontot. Trist! Så se upp därute i cyberrymden, bedragare finns överallt. Nu har jag spärrat kortet och hoppas att den åtgärden kommer räcka. Snacka om att jag kommer att lusläsa alla kontoutdrag i fortsättningen. Likaså kommer jag att vara riktigt försiktig med mina kontokorts nummer.

Nu till något roligare. Jag var och tittade på valpar i går. Det blev ingen affär nu för jag känner att det måste bli mildare och vår innan jag kan ta emot ett knyte, men vad gulliga de var. Det riktigt drog i bebistarmen. Dessa valpar var fyra i kullen och en blandning av både det ena och andra. Alla valpar är ju jätte goa men jag undra hur de kommer att se ut. Tiken var inte så vacker och mager och utsugen trots den ganska lilla kullen. Just nu tänker jag att huvudsaken att jag håller tanken levande och avvaktar ett bra tillfälle.

Nu ska jag laga middag till mig och några vänner som kommer på besök. Eftersom det är jag som är kocken så bestämmer jag menyn. Till förrätt blir det en cocktail av äpple, gurka och räkor i kesella 1 %. Kryddar gör jag med curry och lite tomatpuré, salt och chilipeppar. Till huvudrätt ugnsbakad kycklingfilé med rostade rotsaker och en yoghurtsås och en grönsallad med isbergs och coctailtomater. Det är så gott på vintern med lite färsk sallad tycker jag. Efterrätt blir en fruktsallad på mango, apelsin, äpple och banan. Till den en liten klick vaniljyoghurt. Mums nu ska jag ut i köket och förbereda så vi hörs, Berit.