onsdag 10 februari 2010

102,5 kg!

Hej!

NU har jag äntligen fått min mage under kontroll. Det har varit hur segt som helst. Enda fördelen är att jag gått ner fem kg. Det är ju bra, hela fem kg. Magsjuka skulle man ha lite oftare alltså. Helgen blev lugn och dieten bestod av blåbärssoppa. Undrar om det inte dröjer nu innan jag vill äta blåbär igen även om det är det nya innebäret som är bra för allt. Sur blåbärssoppa är inte gott i alla fall.

Nu vill jag äta potatis som jag kokar med morötter och gul lök och purjo. Koka skivade i vatten tills grönsakerna har lite tuggmotstånd och potatisen börjar bli mosig. Krydda med en buljongtärning, salt och peppar. Gud så gott, jag blir så sugen. Till middag blir det nog en bit grillad lax med en god sallad till. Nu måste jag planera veckans matsedel, handla och laga så jag är väldigt bussy now.

I morgon blir det jobbet igen. Det ska bli kul att träffa alla och höra deras version av hur de klarat sig utan mig denna tid. Vi hörs, Berit