måndag 15 februari 2010

Hej!
Så var det måndag igen och veckan har startat med racerfart. Var på jobbet redan halv sju och åt frukost som bestod av fruktsallad vid mitt skrivbord. Det funkar bra med fruktfrukost tycker jag och det är ju så himla gott också. Vi har en konflikt på mitt jobb som också tar mycket energi. Den är så tråkig att jag vill bespara er detaljerna men det handlar om en medarbetare som inte riktigt håller måttet och inte vill utvecklas eller som det heter saknar förändringsbenägenhet. Det har utvecklat två läger i kåren och just nu strider grupperna om sin ståndpunkt samtidigt som vissa pinkar ordentligt i sina revir. Nu funderar ledningen på hur de ska gå vidare och har kontaktat en utomstående för medling. Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.

Sen blev vi kallade till krismöte i ett annat ärende som jag inte kan gå in på här. Så skulle vi ju hinna det vi har betalt för också. Det blev lite stressigt ett tag och lunchen blev sen. Jag hade med mig av risrätten jag skrev receptet på igår och den var god och mättande. Jag hann inte väga mig i morse, men det har nog inte hänt så mycket på den fronten tror jag.

Till middag blev det en kycklingfilé och wokade grönsaker eftersom jag var slut och uthungrad när jag kom hem. Det blev gott i alla fall och mätt blev jag.

Jag är rätt trött ikväll eftersom jag inte sov så bra i natt. Stor del av natten gick åt att planera och drömma om min blivande hund. Låg och funderade fram och tillbaka vilket som är bäst valp eller äldre hund. Jag vill ha en hane i alla fall har jag bestämt. Han ska heta Fjodor efter en grannes hund som jag passade när jag var liten. Det var en pudel och han var så väluppfostrad. Hur skulle jag passa ihop med en väluppfostrad pudel idag? Jag är nog mer terrier tror jag. Nu måste jag hitta några rena kläder att ha i morgon, har inte ”hunnit” tvätta när jag var sjuk. Nu svämmar tvättkorgen över och jag har tvättid på onsdag så det gäller att puzzla nu med tälten. Har mest brunt och svart så det är inte så svårmatchat. Om det är något som jag ser fram emot så är det att kunna köpa lite snygga kläder när jag blir smalare och slipper gå på tanttältavdelningen. Vi hörs, Berit.