tisdag 8 juni 2010

Hej!
Det var ett tag sen jag skrev här och hade väl tänkt att låta bloggen falla helt i glömska. Men så såg jag att flera varit inne och läst och som den exhibitionist jag är tänkt jag tala om att jag just idag väger … ha det får ni veta när ni läst till slutet på det här inlägget. Hur lever livet med er? Sommar och sol och mycket jobb för de flesta, antar jag. Det vore rätt kul med lite kommentarer och feedback på mina inlägg så skriv gärna. (klicka på länken kommentarer under) Ni får gärna komma med tips på bra mat och goda efterrätter också.

Nu när jag ändå är inne så tänkte jag berätta för er hur det gick för kompisen jag skrev om förra gången. Hon är nu singel och har flera killar som hon träffar när andan och lusten faller på. När jag har gått ner till min matchvikt så ska jag också organisera livet så. Varför ska man anstränga sig och passa upp en karl, när det kan vara tvärtom? Barn är något som jag vill ha en dag och då kanske jag kan tycka att en man att dela vardagen med är rätt okey. Annars har vi det bra, jag och katten. Som ni förstår har jag inte köpt någon hund än. Vete katten hur katten skulle ta det förresten. Jag har nog ändrat mig och skjuter på det eftersom jag har sökt en utbildning till hösten och när (inte om) jag kommer in så ska jag flytta till en annan stad. En rätt stor stad som inte lämpar sig för hundpromenader.

Just nu har jag inget jobb då mitt projekt är genomfört, färdigt och utvecklat till vägs ände. Det känns lite bra och lite dåligt faktiskt. Separationsångest har jag alltid när jag levt med ett projekt som avslutas. Men det är ju själva tanken med projekt – att de ska utvecklas under en kortare tid och sedan leva vidare av egen kraft.

Nu ska jag gå ut och ta en power walk och glädjas åt att jag vägde 82 kg i morse. Inte så långt ifrån min målvikt. Vi hörs Berit.