måndag 3 maj 2010

Rosgalen

Hej alla ni som tror att jag gått ner så mycket att jag försvunnit!
Det har jag inte gjort men olika omständigheter har gjort att jag tappade sugen både med viktminskningen och bloggen. Nu ska jag försöka ta nya tag och åtminstone skriva lite här på bloggen. Ni som har följt mig vet att jag planerade att köpa hund. Det har inte blivit av ännu. Men jag hoppas att jag kan förverkliga planerna under denna sommar.

Jag har fått ett nytt jobb som tagit det mesta av min tid. Jag vill inte gå in på vad jobbet handlar om men det är spännande och kreativt. Och tar som sagt massor av tid, särskilt i början. Jag planerar att lägga tre månader på det sedan är jag redo att gå vidare.

Just nu är jag galen i rosor så jag springer på loppis och köper porslin och vintagetyger med rosor. Det finns en webbloppis som jag följer och där har det börjat komma upp rosgrejor nu, mycket spännande grejor till bra priser. Jag ska inreda min balkong med kuddar och dukar med rosor är planerna och ska börja sy så snart jag hinner. Finns det något finare än porslin med rosor? Jag tilltalas av att kunna köpa fina saker billigt och samtidigt göra en insats för miljön. Det kallar jag att göra flera flugor på smällen.
Vi hörs Berit.