söndag 28 mars 2010

Tre månaders diet har gett resultat!


Hej!
Idag är jag lite trött. Det var ju en timme kortare inatt. Egentligen kan jag bara skylla på det för jag var på fest i går. Det var en tillställning med middag. Vi fick världens godaste mat och jag åt så magen höll på att spricka. Det var länge sedan jag åt så mycket och magen protesterade med att bli helt gasfylld med koliksmärtor. Jag löste problemet genom att ta en promenad runt kvarteret och riktigt brakade loss. Det var i klass med åskan som gick i natt. Några ordentliga blixtar lös upp natthimlen också och vilket skyfall det kom mellan varven. Skitbra på alla fronter alltså. Nu får snön sig en knäck och kanske kan våren nu komma lite fort. Det känns som vintern varit helt otroligt lång och sugit energi ur alla.

Nu måste jag berätta vad jag vräkte i mig i går kväll och natt. Eftersom jag inte dricker alkohol sparade jag in en del kalorier som jag la på maten i stället. Vatten är den bästa måltidsdrycken i alla lägen tycker jag. Till förrätt fick vi en otroligt god soppa med sparris. Jag antar att det var mycket creme fraich i den. Till det vitlöksbröd. Mums. Huvudrätten var röding inbakad i mördeg, fylld med murkelstuvning och tomater. Serverat med bandspagetti, den breda typen med ägg. En jättegod grönsallad till. Fy, vad smaskigt! Ovanpå detta en efterrätt jag aldrig tidigare har ätit. Semifredo. Halvfrusen fluffig vit massa med mandel och hallon som smakade himmelskt, vad jag önskar att livet bestod mer av riktigt vällagad god mat. Även om jag inte är en katastrof i köket så älskar jag, verkligen älskar att bli bjuden på middag. Johan och Marita som mina värdar heter gör en aldrig besviken. Tack kära vänner för en riktigt god toppenkväll och natt. När jag vaknade i dag var jag fortfarande mätt och min frukost bestod av ett glas juice.

Min bantardiet har gett mig en väldigt liten magsäck och vikten har rasat. Nu har det gått snart tre månader sedan nyår och jag har faktiskt gått ner 15 kg sedan dess. Jag är riktig stolt över mig själv. Nu väntar jag på att det ska bli snöfritt i skogen så jag kan gå där med min blivande hund som jag ska köpa så fort det blir vår. Jag behöver en ny vårförälskelse och varför inte i en hund. Då tror jag att jag kommer att minska ännu fortare i vikt och mitt mål känns inte lika långt borta nu. Det är i alla fall 15 kg närmare!

Nu ska jag planera för veckan som kommer att bli stressig med massor av jobb. Ska laga några matlådor och tvätta och stryka en del kläder som jag behöver under veckan då jag ska ut på en jobbturné och träffa en del mycket intressanta personer. Vi får se hur det blir. Inget är så spännande som framtiden. Vi hörs, Berit.