söndag 14 mars 2010

Helger går fort när man har roligt

Hej!

Nu har det gått en vecka sedan sist och jag har faktiskt gått ner 1 kg den här veckan och jag känner mig så duktig. Veckan har varit hektiskt och fett jobbig om man säger. Får företag utnyttja sina anställda hur mycket som helst? Vi har slitigt långa dagar och en omorganisation har gjort att alla nu måste söka om sina tjänster och stämningen på jobbet är spänd, minst sagt. Några kommer inte att platsa i den nya organisationen och får ingå i en vikariepool och kommer inte att ha heltidsjobb från och med 1 april. Just nu känns det lugnt för min del men ingen går säker i dessa tider. Företaget har höga krav på oss stackars slavar. Vi ska förutom att göra våra tilldelade arbetsuppgifter också utveckla verksamheten. Det är inte så lätt att vara kreativ och fundera ut smarta förbättringsåtgärder samtidigt som telefonen ringer hela tiden och vi ska serva kunder. Tur att de inte hotat med helgjobb också för jag behöver verkligen vila mig för att orka med dessa veckor med jobb över öronen.

I helgen har jag faktiskt haft lite kul också och varit på en teater som var lite kul, lite töntig och lite mansgrisig. Dessutom var jag och en vän på mässan i Kista. Rum och trädgård. Det var också kul. Det handlade mycket om slottsträdgårdar och blommor i vitt liksom mossigt och slitet. Vitt och slitet är ju min favostil så jag fick lite inspiration. Rosor verkar vara jättestort nu, på allt så att säga. Sedan var vi in en sväng på IKEA i Kungens kurva på hemvägen och köpte ljus förstås. Ja jag är nöjd med min helg och längtar till nästa för då ska jag ta det lugnt och sova jätte mycket. Vårtröttheten har visst satt i gång nu.

Vi hörs, Berit