söndag 7 mars 2010

Härliga söndag

Hej!
Vilken härlig söndag. I alla fall om man som jag sitter inne och tittar ut. Tittar på den värmande solen mot den vita snön på min bakgård. Nu visade termometern några minusgrader och jag är som sagt var inne. Kanske borde jag ta mig ut och få lite ljusterapi. Det är så jätte nyttigt sägs det. Vi har till och med fått ett ljuscafé i min lilla stad. Enligt ägaren har det varit rätt så välbesökt i vinter trots att snön gjort att det inte varit lika grått och tråkigt som det brukar. Annars verkar folk tycka att det räcker nu med snö. Många byggnader har fått sina tak skottade och några har rasat in och vatten läcker in både här och där. Men lugn, detta är bara början, vattenskadorna kommer att stå som spön i backen när snösmältningen kommer igång.

Ja, vad skulle vi människor engagera oss i om inte vädret fanns att reflektera över och diskutera. Jag känner till och med en kvinna som på allvar tror att vädret är orsak till hur hon mår dag från dag. Till viss gräns kan jag hålla med men det finns annat som virus och bakterier, luftföroreningar och andra miljöfaror som påverkar oss tror i alla fall jag.

Loppis har varit stort här den senaste tiden och har engagerat många människor den senaste tiden. Vi har haft tillfälle att hyra bord och sälja eller besöka och köpa. Jag tillhör köparna och har gjort några fynd den här helgen. Har köpt en gammal stol och sex tallrikar med blommotiv. De var nästan helt oanvända och jätte söta. Stolen ska jag klä om på min tapetseringskurs och den ska jag måla och skava i bästa shabby chic stil. Jag gillar verkligen den stilen och hoppas att den håller ett tag. I annat fall så struntar jag i det för jag ska ha den ett bra tag till.

Med bantningen går det så där måste jag erkänna. Vägde mig i morse och vågen visade… hm så mycket. Jag måste nog ta lite hjälp här om jag ska få till det innan badsäsongen. Just nu kokar jag en god vitkål, lök och rödbetssoppa som jag ska äta med keso till middag. Det luktar väldigt gott ifrån köket och det börja kurra ordentligt i magen. Sedan blir det lite måltidsplanering inför veckan och andra förberedelser för i morgon är det ju måndag igen och det hektiska vardagslivet med jobb och jobb och jobb. Vi hörs, Berit.